یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

بهترين فاصله با دکل‌هاي مخابراتي چه‌قدر است؟

تلفن هوشمند ثابت

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲:۰۰


با افزايش دکل‌ها و آنتن‌هاي مخابراتي در هر کوچه و خيابان، نگراني‌هاي شهروندان به دليل امکان ايجاد بيماري‌ها از طريق اين امواج، و اينکه هر روزه اين دکل‌ها در سطح شهر رو به افزايش است، بيشتر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، وزير بهداشت اخيرا با تاکيد بر لزوم رعايت استانداردها در نصب آنتن‌ها و دکل‌هاي مخابراتي گفته است: اشعه‌هاي حاصل از آنتن‌ها و دکل‌ها زيان‌رسان نيستند.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به فعاليت مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت و تشکيل کميته «بهداشت پرتوها» در اين مرکز، به خبرنگار ارتباطات ايسنا گفت: حدود سه سال گذشته به منظور رسيدگي بيش از پيش به بخش‌هاي بهداشت و درمان، معاونت سلامت وزارتخانه تفکيک و دو معاونت بهداشت و درمان تشکيل شد. به اين ترتيب معاونت بهداشتي مستقل شد و مباحث بهداشتي و درماني به طور جدي مورد بررسي قرار گرفتند.

وي افزود: با اشاره به اقدامات و بررسي‌هاي انجام شده درباره بهداشت پرتوها و تاثير آن بر بدن انسان، در اين زمينه بررسي‌هاي مختلف در مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت صورت گرفت و به دنبال اين بررسي‌ها به اين نتيجه رسيديم که اشعه‌هاي حاصل از آنتن‌ها و دکل‌ها زيان‌رسان نيستند.

اما آنتن‌ها و دکل‌ها بايد از فواصل استاندارد برخوردار باشند. بر اساس بررسي‌هاي انجام شده در مرکز سلامت محيط و کار هر چه فواصل اين آنتن‌ها طولاني و تعدادشان کم باشد، مي‌توانند زيان رسان باشند. اما اگر فواصل کم و تعداد بيشتر باشد، اشعه حاصل از اين آنتن‌ها و دکل‌ها به هيچ وجه آسيب رسان نيست.

در مجموع از آنجا که در نصب اين آنتن‌ها و دکل‌ها استانداردها رعايت مي‌شود از نظر وزارت بهداشت مشکلي ندارند.

اما پيش از اين رييس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران با بيان اينکه هيچ دکل و آنتن مخابراتي جديدي بدون مجوز شهرداري در تهران نصب نخواهد شد، تاکيد کرده بود که هر دکل و تاسيسات مخابراتي که بدون مجوز شهرداري تهران نصب شود، با راي کميسيون ماده 100 برچيده خواهد شد.

معصومه ابتکار در اين باره با اشاره به روند مطلوب اجراي مصوبه «ساماندهي دکل‌ها، آنتن‌ها و تاسيسات مخابراتي و ارتباطي شهر»، به ايسنا گفته بو که پيش از ابلاغ اين مصوبه، نصب دکل‌ها و آنتن‌هاي مخابراتي از هيچ ضابطه‌اي پيروي نمي‌کرد و شرکت‌ها به راحتي در هر نقطه شهر بدون توجه به آثار سوء زيست محيطي آن، تاسيسات مخابراتي نصب مي‌کردند.

در هر حال هر دستگاهي که بخواهد نسبت به نصب خودسرانه دکل آنتن و ديگر تاسيسات مخابراتي در سطح شهر اقدام کند، بايد مجوز مربوطه را از شرکت ارتباطات مشترک شهر دريافت کند. با هر شرکت يا دستگاهي اعم از دولتي و خصوصي که بدون کسب مجوز از شهرداري، تاسيسات مخابراتي نصب کند، برخورد مي‌شود و کميسيون ماده 100 تاسيسات نصب شده، برچيده خواهد شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو